03. април – ДС и СПС се ослањају на лидере, тиха кампања СНС

БЕОГРАД – Изборну трку за сада обележава рециклирање добро познатих лица и порука, али и релативно тиха кампања СНС-а, апстрактне поруке ЛДП-а, док се кампања ДС и СПС ослања на лидере тих партија Бориса Тадића и Ивицу Дачића, сматрају аналитичари.

Невен Цвјетићанин са Института друштвених наука истиче у изјави Тањугу да ДС води кампању црпећи ауторитет Тадића, али да је јака и у оним сегментима у којима се појављују заменик председника ДС Драган Ђилас и лидер СДПС Расим Љајић, који је на листи “Избор за бољи живот – Борис Тадић”.

По мишљењу директора Центра за нове политике Владимира Тодорића, председнику Тадићу би било мудрије да се на неки начин дистанцира од рада владе, да не преузима сву одговорност, а нарочито да не апострофира успехе Цветковићевог кабинета.

“То, међутим, не би било фер, и можда би оставило гори утисак. Зато ДС заправо кампању води на једини могући начин, са поруком да прихвати да неке ствари нису до краја испуњене, али да циљеви остају исти”, рекао је Тодорић.

Што се тиче Српске напредне странке, Тодорић сматра да је очигледно да они кампању воде по саветима стручњака за политички маркетинг.

“Ја не верујем да је њихова кампања тиха само зато што не могу да добију кредит. Схватили су да им је у интересу да пусте странке које су биле на власти да оне што више причају, а да они буду што тиши”, наводи Тодорић.

Сличног мишљења је и Цвјетићанин, који кампању напредњака оцењује позитивно у сегментима у којима се појављују Томислав Николић и Јоргованка Табаковић, а мање успешном онда када њихови представници који падају у ватру и наступају свађалачки.

“Николић је искусан политичар, који зна како да се понаша и шта да каже, а Табаковићева има одличну емпатију са бирачима и тешко јој је наћи неку мрљу”, сматра Цвјетићанин.

Кад је реч о Либералнодемократској партији, и Цвјетићанин и Тодорић оцењују да је кампања те партије апстрактна и нетипична за оно што су до сада говорили.

“Причају о некој застави истине, малтене позивају на владу националног спаса. Њихов је проблем што су помало остали без аргумената, јер ипак смо добили статус кандидата, па не могу да критикују власт у вези са евроинтеграцијама”, рекао је Тодорић.

Он наглашава да је проблем ЛДП-а и то што у Београду, који је њихово најјаче упориште, највећу подршку има Драган Ђилас.

“Све те проблеме ЛДП покушава да реши кроз енормну кампању. Мислим да они имају највише билборда и ТВ спотова, а доста је занимљива и чињеница да та странка има највећа средства за кампању”, закључио је Тодорић.

Цвјетићанин сматра да је стратегија ЛДП-а да крене у ширину, на више слојева бирача.

“Раније су се и они, попут ДС С-а обраћали специфичном бирачком телу, а сада желе да захвате ширу област у бирачком телу. То је рискантна стратегија, јер зе може изгубити и оно што се већ има”, сматра Цвјетићанин.

Што се тиче СПС-а, Цвјетићанин оцењује да је њихова кампања сасвим исправно концентрисана око Ивице Дачића, који има добар осећај за политички тренутак и добар политички дриблинг, а добар је и сугестиван говорник, док као ману кампање социјалиста он наводи то што шаљу углавном начелне поруке, без навођења конкретних потеза.

Говорећи о кампањи Уједињених региона Србије, Цвјетићанин каже да је добра особина њихове кампање то што често говоре о конкретним мерама које ће предузети.

“УРС, међутим, мора да носи тешко бреме лошег имиџа Млађана Динкића, што покушава да поништи истицањем личности са кредибилитетом, попут Зорана Станковића на београдском нивоу”, додао је Цвјетићанин.

Тодорић, пак, сматра да основна прича УРС-а – регионализација и децентрализација, јесте само начин да Динкић нађе коалиционе партнере међу локалним политичарима који уживају подршку својих суграђана.

“Он локалним моћницима обећава да ће њихова моћ бити још већа и независнија од Београда, што је доста опасна идеја”, рекао је Тодорић.

И за Тодорића и за Цвјетићанина “хит” кампање јесте слоган ДС С-а „Различак“.

Тодорић, међутим, каже да да није убеђен да су у ДС С-у баш на тај начин желели да буду хит.

“Јесу примећени, али се намеће питање да ли је маркетиншка агенција која им је предложила тај слоган искрено желела да им помогне, или је чак желела да их саботира”, каже Тодорић.

Цвјетићанин сматра да је, поред слогана, за ДС С важно и што они остају верни имиџу који су градили годинама и истиче да је паметно што њихова кампања није усмерена према свима и свакоме, већ према специфичном бирачком телу.

Мана њихове кампање је, како је рекао, то што нису успели да нађу ниједно ново политичко лице, већ су реактивирали неке старе кадрове.

Ново политичко лице, по мишљењу Цвјетићанина, изнедрила је само Српска радикална странка, а то је Александар Мартиновић, који је, како је рекао, вешт говорник и полемичар.

„Кампања радикала је изненађујуће добра, с обзиром на њихову финансијску ситуацију. Нека друга, ислужена лица су послали у политичку пензију и то говори да Шешељ ни у затвору није изгубио политички инстикт.“, закључио је Цвјетићанин.

Извор: Танјуг

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *