Почетна / Вести / 13. март – Кампања у медијима по новим правилима

13. март – Кампања у медијима по новим правилима

БЕОГРАД – У кампањи за парламентарне изборе расписане за 6. мај важиће нова правила за представљање странака у електронским медијима, према којима ће партије, у складу са недавним одлукама Републичцке радио-дифузне агенције, моћи да закупе највише пет минута дневно на телевизијским и радио станицама.
Емитери ће у једном дану моћи да емитују максимално 90 минута плаћеног предизборног програма, подељеног у блокове од по 30 минута и то искључиво ван ударних термина.
Општим обавезујућим упутством радио и телевизијским станицама у предизборној кампањи дефинисано је да телевизије странкама не могу уступити термине у периоду од 6 до 9 и од 19 до 23 сати, а радио станице од 6 до 9 и 15 до 19 сати.
Термин странке која није заинтересована емитер неће моћи да уступи другој, а једном у току кампање изборна листа се може определити за прилог од 30 минута, али у дану када се емитује неће имати право на петоминутни прилог.
Страначки програми који се емитују у закупљеним терминима морају бити означени као „плаћени предизборни термин“.
Јавни сервиси немају право да изнајмљују термине партијама.
Трајање информативних емисија у којима гостују представници изборних листа није ограничено и ствар је уређивачке политике медија, али оне морају бити означене као „предизборни програм“.
Страначки функционери, који су на изборним листама, у току кампање неће моћи да учествују у забавним програмима.
Рекламе политичких странака јавни сервиси могу емитовати у трајању до шест минута по сату, а комерцијални емитери у трајању до 12 минута, док се истраживања јавног мњења могу објављивати уз услов да се именује наручилац и не у ударним терминима информативних емисија.
Изборна пропаганда и објављивање процене резултата избора преко радио и ТВ станица забрањени су 48 сати пре дана одржавања избора па све до затварања бирачких места.
Емитовање предизборних плаћених термина, предизборних програма и страначких реклама биће предмет анализе РРА, која је за ту намену припремила посебан софтвер, којим ће бити утврђено да ли су телевизије испоштовале правила и свим партијама дала једнак простор.
Савет РРА ће у току кампање бити у сталном заседању и поступци против емитера који буду кршили прописана правила биће бржи од редовних и трајаће од неколико сати до неколико дана.
Нова правила требало би, сматрају у РРА, да кампању учине правденијом, изједначе шансе великих и малих странака и заштитити гледаоце.

Извор: Танјуг

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *