Почетна / Друштво / „БУС ПЛУС“, а у ГСП-у минус

„БУС ПЛУС“, а у ГСП-у минус

Пише Угљеша Мрдић

Увођењем „БУС ПЛУС“ картица ГСП „Београд“ губи део прихода, а тај приход се слива у приватне џепове, а један део запослених и њихове породице остаће без прихода за живот

 

„Београђани се данима смрзавају и понижавају чекајући у редовима за аутобуске карте, а новац ће ићи у руке приватне компаније која је настала само да би обављала ту делатност и чији се прави власник не зна“, саопштио је СНС поводом последица увођења „БУС ПЛУС“ система за наплату и управљање возила у јавном превозу у главном граду Србије.
„Печат“ је у прошлом броју (број 202, текст под насловом „БУС ПЛУС – нова превара грађана“) објаснио на који начин „уговор између града Београда и турске фирме ‘Кент карт’ превиђа да 8,5 одсто од укупног прихода од продаје карата сваког месеца припадне турској фирми“.

ВЕЗА БЕОГРАДА, ДАМАСКА И АМАНА
Иначе, „БУС ПЛУС“ картице, систем наплате градског превоза који функционише још само у Дамаску и Аману, а доживео је неуспехе у Скопљу и Призрену, од 1. фебруара је у функцији у Београду. Међутим, оно што највише забрињава је што нови систем оставља „Градско саобраћајно предузеће“ (ГСП) без великог дела прихода, као и то да ће један део запослених на крају постати вишак радне снаге.
Наиме, још почетком прошле године, када се сазнало да ће продаја карата и контрола возила ГСП-а у Београду бити препуштена страним фирмама, реаговали су у синдикалној организацији ГСП „Београд“ и од града Београда затражили су да обуставе посао са фирмом „Кент карт“ из Истамбула, која би требало да се бави наплатом карата у градском превозу.
Синдикалци су тада рекли да нема економске, ни организационе потребе да се послови продаје карата, редова вожње, контроле возних исправа и управљања саобраћајем, изузму из основне делатности овог предузећа. Они су саопштили да је цео посао вредан око 12 милиона евра, на „мала врата“ се уступа страном оператеру, што не доприноси консолидацији и економском опоравку фирме, и да је урађен на штету ГСП-а.
Уговор је потписан на 10 година, с тим што град има могућност откупа опреме пре рока и договорено је да конзорцијум добија 8,53 одсто прихода од месечне продаје карата.
Подсетимо на изјаву генералног директора ГСП-а Милета Радојевић, који је крајем децембра 2011. године рекао: „Неопходна је рационализација, радно време од осам сати и годишњи одмор од 30 дана. То би требало да доведе до услова за природни одлив 600 до 800 запослених и смањење на оптималних 5.500 радних места. Тиме би се уштедело 800.000 евра месечно, а ГСП би постао солвентна фирма“.
Један део контролора је прешао из ГСП-а у фирму „Апекс“, а запослен је и један број нових људи.
Увођењем „БУС ПЛУС“ картица ГСП „Београд“губи део прихода, а тај приход се слива у приватне џепове, и један део запослених и њихове породице остаће без прихода за живот.
Уз све то, како је својевремено потврдио потпредседник синдиката ГСП-а Мирослав Јовановић, градска власт је тендер расписала самоиницијативно, без консултација са јавним превозником. Није била чак урађена ни студија која би показала да ће приватник те послове квалитетније и јефтиније да обавља него сам ГСП „Београд“. Све је урађено тајно и брзо, тако да се намеће закључак да је поменути конзорцијум пре самог расписивања тендера био проглашен за победника.

[restrictedarea]

МИЛИОНИ ГОДИШЊЕ
Пре нешто више од годину дана на тендеру који је расписао ГСП „Београд“, посао вредан 320.000 евра месечно, добиле су фирме „Апекс солушн технолоџи“ д.о.о, „Ланус“ д.о.о из Београда и „Кент карт“ из Истамбула.
Градска власт још увек није дала одговоре на питања, које је Градски одбор ДСС-а упутио градоначелнику Драгану Ђиласу ко заиста стоји иза конзорцијума турских фирми „Кент карт“ и српских „Апекс солушн“ и „Ланус“, и како је могуће да је овај толико вредан и важан посао склопљен у рекордном року, јер је тендер расписан у јуну 2010. године, а уговор са Турцима закључен у септембру 2010. године.
Занимљиво је да је „Ланус“ д.о.о. 2008. године припојио фирму ПХТ „Интернационал“, која је тада била у власништву Радета Терзића, бившег окружног тужиоца.
Подсетимо, да ће организација продаје карата и контрола путника бити у надлежности конзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овог система.
Конзорцијум чине фирме „Апекс солушн технолоџи“ д.о.о, „Ланус“ из Београда, и „Кент карт“ из Истамбула. Са друге стране, праћење и управљање возилима јавног превоза обављаће радници „Дирекције за јавни превоз“.
Вељко Влаховић, менаџер система „БУС ПЛУС“, рекао је да ће се нове карте очитавати на „валидаторима“ који се тренутно уграђују у сва возила и служе за контролу и наплату бесконтактних картица. Путници ће се приликом уласка у аутобус „чекирати“, тако што ће приближити картицу на два или три центиметра од уређаја, а цео процес ће, као и до сада, контролисати контролори и комунални полицајци.

„Апекс солушн технолоџи“ д.о.о
„Апекс солушн технолоџи“ д.о.о, Београд, основана је 24.03.2009. године (очигледно само ради учествовања у овом пројекту), а директор је Вељко Влаховић (рођен 1981. године). Шта је овог врло младог човека квалификовало да буде вођа тако великог пројекта и у чије руке град Београд и Драган Ђилас стављају десетине милиона евра прихода и судбину стотине хиљада путника? Капитал у том новом предузећу је 500 евра.
На капиталу постоје три залоге (два пута је заложено 100 одсто капитала, а једном је „Ланус“ заложио свој део од 90 одсто). Све залоге су по основу кредита и то од „Ерсте ГЦИБ Финанце И.Б.В. ФРЕД Холандија“, на 2,2 милиона евра, „Ерсте банк АД Нови Сад“ на 116.176 евра и „Ерсте банк АД Нови Сад“ на 50 милиона динара. Она прва два доспевају у року од 2,5 године, а овај динарски 14.01.2012. године.
Делује прилично чудно да банка прихвати као залогу тако небитан износ капитала (над којим већ постоје друге залоге!), па је готово сигурно да су овде у игри као залога будуће наплате од продаје карата. Интересантно би било видети ове уговоре.

„Ланус“ д.о.о
„Ланус“ д.о.о, Београд, основано 2007. године: Специјализовано за е-допуне, али без искуства у пројектима јавног саобраћаја. Капитал износи такође само 500 евра, мада са приходима од око седам милијарди динара годишње.
Власници су четири физичка лица и једно правно (са једним власником физичким лицем). Мирослав Петровић 85 евра; Иван Букелић 135 евра; Војислав Крстић 25 евра; Александар Ђорђевић 85 евра.

„Кент карт“ из Турске
„Кент карт“ из Турске: Специјализовано за смарт-картице и праћење возила у јавном саобраћају. Међутим, јасно је из информација са њиховог сајта да је то регионално предузеће орјентисано на Турску и Блиски исток, са мало пројеката у Европи.
Тренутно раде на 12 турских и шест међународних пројеката (мада још није на списку укључен Београд). Ови међународни су Скопље, Македонија; Аман, Јордан; Алепо, Сирија; Доха, Катар; Тшев, Пољска (120.000 становника); Призрен (на сајту турске фирме пише Косово Републик).
Потпуно је узалудно коментарисати зашто Београд сарађује са овом фирмом која отворено не поштује наш територијални интегритет и суверенитет.
Једноставно, ово нема више никакве везе са ГСП-ом. Карте продаје и путнике контролише приватна дружина физичких лица. Тачније, њих пет (Вељко Влаховић, Мирослав Петровић, Иван Букелић, Војислав Крстић, Александар Ђорђевић). Наравно, уз асистенцију комуналне полиције коју сви плаћамо. Приватна лица убирају профит, а ми им помажемо тако што плаћамо комуналце.
„Апекс солушн технолоџи“ д.о.о, Београд, и „Ланус“ д.о.о, Београд, представља директор Владан Анђус. Предузећа „Кент карт глобал електроник ЛТД. СТИ“, „Кент карт ЕГЕ електроник Сан. Ветиц“ и „Кент карт Mартмара електроник Сан. Ветиц ЛТД“ из Турске, представља директор Ахмет Емир Басмаци. Седишта ових фирми су у Истамбулу.
Српски сабор „ДВЕРИ“ је такође тим поводом саопштио да је „оно што у најгорој варијанти може да се деси је да наплату карата преузму повериоци овог ‘конзорцијума’, па да је онда продају неком трећем“.
Да је ово једна цела ујдурма како би се из ГСП-а извукло оно најпрофитабилније (продаја карата), ево и информације из самог ГСП-а. Део шалтер сале је дат фирми „Апекс“ да врши продају карата, а ГСП је наредио својим запосленима да раде за њу јер та фирма нема ни најосновније капацитете за тако велики пројекат. Цела служба продаје ГСП-а иде на добош, од којих ће многима „великодушно“ бити понуђено да пређу у „Апекс“ (у оптицају је износ од 25.000 динара нето плате). Цео систем је потпуно нестабилан, и често пада. Према прелиминарним информацијама, ако се настави овим темпом неће успети да замене све старе пропуснице до краја године, па се већ шушка о продужетку важења истих до пролећа наредне године.
Предати најпрофитабилнији део ГСП-а приватницима је ван памети. Ако се њима исплати да раде за 8,63 одсто од наплате карата, зашто се то није исплатило самом граду?

РЕЖИМСКИ ВАЛИДАТОРИ
Наиме, организација продаје карата и контрола путника биће у надлежности конзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овог система. Конзорцијум чине фирме „Апекс солушн технолоџи“ д.о.о, „Ланус“ из Београда и „Кент карт“ из Истамбула. Са друге стране, праћење и управљање возилима јавног превоза обављаће радници „Дирекције за јавни превоз“.
Иначе, из 61. члана уговора о увођењу „БУС ПЛУС“ картица грађани не могу да сазнају чак ни елементарну ствар као што је вредност уговореног посла. Из уговора се, међутим, може закључити да је Београд предао најпрофитабилнији сектор градског превоза – наплату – фирмама које ће за тај посао добијати 8,53 одсто укупног прихода, али се не види колики је просечни месечни приход од наплате карата, па самим тим ни колика ће бити зарада конзорцијума који предводи српско-турска фирма „Апекс солушн технолоџи“ („Apex Solution Technology“).
Градоначелник Београда Драган Ђилас је изјавио да се од новог система градског превоза „БУС ПЛУС“ очекују месечни приходи од седам до осам милиона евра, а 8,5 зараде иде конзорцијуму фирми које су увеле тај систем. Драги читаоци, израчунајте сами, како би рекао градоначелник, колики приход ће ићи тим фирмама.
У члану 26. Уговора регулише право града (наручиоца) да откупи систем после четири године експлоатације, по „повољнијим или ценама датим у пријави“. Осим што у уговору те цене нису наведене, није прецизирано ни по кога би требало да буде повољнија цена откупа – по оног ко купује или по оног ко продаје.

КОНТРОЛА ПРЕВОЗА И ПУТНИКА
Градоначелник Београда Драган Ђилас је изјавио да ће са дисплеја или путем порука грађанима бити доступне важне информације, а  путем оперативног контролног центра моћи ће да се контролишу аутобуси и број путника, као и да се спрече малверзације било које врсте.
Осврћући се на критике због новог система наплате јавног превоза „БУС ПЛУС“, Ђилас је рекао да ће Београд и Београђани врло брзо осетити позитивне ефекте.
“Моћи ћете телефоном и преко дисплеја да сазнате кад вам долази аутобус, знаћете колико се путника превози, и где су нам аутобуси. Неће се више догађати да грађани чекају по сат времена аутобус, а не десет минута колико треба. Такође, очекујемо веће приходе и за град Београд. Од овог система корист ће имати само Београђани“, навео је Ђилас.
Поводом ових података реаговао је и повереник за информације од јавног значаја Родољуб Шабић, који је фирми „Апекс солушн технолоџи“ привремено забранио обраду података о личности у оквиру система „БУС ПЛУС“ за наплату карата и управљање у јавном превозу у Београду.
После објављивања текста у прошлом броју „Печата“ – „БУС ПЛУС – нова превара    грађана“, добили смо доста коментара и писама наши читалаца.
Већина њих подсећа јавност да је деведесетих година у време власти Слободана Милошевића важила уредба по којој су сви послодавци у Београду били у обавези да купују маркице за запослене.
„Тиме је било омогућено финансирање ГСП-а без армије контролора и није било потребе, ни случајева да се из аутобуса избаци мајка са дететом без карте. Такође, на тај начин народ је био више мотивисан да користи јавни превоз уместо свог аутомобила. Данас када послодавци исплаћују на конто превоза новчани износ, људима се више исплати да иду аутомобилима на посао, нарочито ако супружници раде близу или у истој фирми, што је чест случај у државним предузећима. Корист је била вишеструка, и економска, и социјална.“

_________________

У прошлом броју „Печат“ је пренео део саопштења СНП „Наши“ где је наведено да је Вељко Влаховић, син бившег министра Александра Влаховића и високог функционера Демократске странке. Накнадно смо утврдили да Вељко Влаховић ипак није син функционера ДС-а. Овом приликом се извињавамо породици Влаховић.

[/restrictedarea]

8 коментара

  1. Допље издајничка „влада“
    мало им је данака у крви но још и невиђени јевпоскоазијатски харач.
    И то се зове социјалистичка влада(СД-СПС). Праваи уници Фридриха Еберта те убуи Розу и Карла, аи стотине истинских комуниста- и лијевих социјалиста.
    А ђто се тиче цариградској аутомата, нека их страначки купци пренесу у своје штале ради евидентиранја сопственог стада.




    0



    0
  2. Kada je “ BUS -PLUS “ I GSP u pitanju tu pre svega treba postaviti nekoliko pitanja ! Pitanje br.1 Kome to uopste treba ? Meni kao beogradjaninu to uopste ne treba…kao ni vecini ostalih beogradjana…! ? Mi smo dosada imali jedan vrlo dobar sistem gde smo kupovali mesecne markice( sa hologramom )i imali pretplatne karte ili smo kupovali pojedinacne ili na kioscima ili u samim vozilima . Kada udje kontrola ljudi pokazu svoje karte i sve je u redu.Ovaj sadasnji sistem je mnogo losijijer se stvaraju guzve na vratima zbog ovih novih uredjaja i zbog zastoja i zadrzavanja u zoni vrata od vozila GSP-a( ranije smo ulazili bez zadrzavanja oko vrata oko “ nekakvih digitalnih verifikatora “ ! ? Vec sada u pocetnoj fazi ima i nepotrebnog zadrzavanja i guranja pa bogami i svadja i “ ostrijih reci “ izmedju onih koji se zadrzavaju kod ovih novih uredjaja i po nekoliko puta prinose karticu nebi li ih uredjaj „verifikovao “ i onih koji zele sto pre da udju i sednu na slobodno mesto. Bice sve to interesantno gledati kad se pojave i „digitalni kontrolori“. S obzirom na to da su mnogi ljudi potpuno osiromasili i nemaju ni za hleb a kamoli za kartu ( a moraju negde da idu i da zarade neki dinar…) plasim se da bi tu “ mogao nekome i da padne mrak na oci “ i da bi moglo da bude i fizickih obracuna ili stogod gore…! ? Primeceno je da u zadnje vreme (preovog najnovijeg digitalnog cuda )ima dosta kontrolora koji su itekako arogantni i prosto se izivljavaju nad gradjanima ( posebno onim ocigledno siromasnim) a cesto uz njih u zadnje vreme idu i pripadnici komunalne policije koji “ imaju jako vazne izraze lica “ i “ onako sa visine i sa prezirom “ gledaju na gradjane kao neke novo komponovane uniformisane drzavne kabadahije koje ce da nas dave, gnjave i kaznjavaju… a mnogi medju njima se ponasaju i kao da su raspolozeni i da nekoga odmah premlate i na licu mesta…! ? Dakle nama gradjanima to uopste ne treba ! ! ! Kome treba ? Pa treba samo pratiti “ tokove novca “ i politickog uticaja… Pitanje br.2 Iz koje stranke je direktor GSP-a? Br.3 Iz koje stranke su clanovi upravnog odbora u GSP-u ? br.4 Iz koje stranke su ljudi zaduzeni za nabavke u GSP-u br.5 Ko su stvarni vlasnici i tog turskog preduzeca (mogao je i „neko od nasih „da osnuje firmu u Turskoj ) DAKLE KO STVARNO STOJI IZA SVEGA TOGA !? KOME TO STVARNO TREBA ? TU SU U PITANJU MILIONI EURA ! NEKA MI NIKO NE KAZE DA SE TU U SVEMU TOME NEKO NIJE “ OMRSIO “ U VIDU NEKE PROVIZIJE , MITA ILI “ NEKE KONTRA-USLUGE “ A PREKO LEDJA GRADJANA BEOGRADA KOJI NEKI PADAJU U NESVEST U REDOVIMA… PORED SVIH TESKIH PROBLEMA KOJE IMAMO … E , SAMO NAM JE JOS OVO TREBALO !? PADE MI NA PAMET JOS JEDNA STVAR…KAKO TO…GSP SE NASAO NA LISTI VELIKIH DUZNIKA ZA POREZ I NEMA DA PLATI POREZ A „KUPUJE NAJNOVIJU DIGITALNU TEHNOLOGIJU “ …( !?) TU BI I NAJMLADJI KNJIGOVODJA REKAO : „BOGATI OVDE SE NESTO NE SLAZE… I TO DEBELO“…( !?)MISLIM DA BI OVDE TREBALI I DA SE UKLJUCE I ISTRAZNI ORGANI PRE SVEGA FINANSIJSKA POLICIJA( A POTOM I KRIMINALISTICKA …! ) NA KRAJU KRAJEVA… AKO ONI TAKO BESKRUPULOZNO I BEZOBZIRNO MALTRETIRAJU GRADJANE DA PO CICI-ZIMI MORAJU DA STOJE U REDOVIMA ZA “ BUS-PLUS“ KARTICE ZATO DA ONI UZMU PARE IMAMO I MI GRADJANI PUNO PRAVO DA POTEGNEMO NEKA PITANJA I DA ISTERAMO TU STVAR DO KRAJA, A OVOG PUTA SU STVARNO PRETERALI ! ! ! ONI SU OBECAVALI DEMOKRATIJU, A OVO JE BOGATI PRAKTICNO NEKI ROBOVLASNICKI SISTEM !? OVDE SE VIDIM SPOMINJU I DAMASK I AMAN… I TO DA JE „MUSTRA“ ZA NAPLATU U GSP-U UZETA IZ TIH GRADOVA…HM…ZAR OVI NISU GOVORILI KAKO CE DA NAS VODE U EVROPU…A ODVEDOSE NAS BRE NA BLISKI ISTOK…(!?)SVE OVO MORA DA SE MENJA STO PRE TO BOLJE !!!




    0



    0
  3. Svakodnevno odlazim kod unuka i koristim tri prevozna sredstva u odlasku i u povratku.Penzioner sam koji prvo uplati troskove javnog prevoza pa tek onda ostalo. Sada mi je jako veliki problem, svaki cas vadjenje i registracija BUS PLUS kartice.Autobusi su puni vode i snega,klizavi i uz penzionerska ogranicenja vida i drugih fozickih mogucnosti, OVO JE MNOGO VISE OD MALTRETIRANJA I NECIJE NESPOSOBNOSTI DA HUMANIJE RESI KONTROLU NAPLATE JAVNOG PREVOZA.




    0



    0
  4. Imam samo jedno pitanje nadleznima za gradski prevoz.
    Mi stariji ljudi mislim na penzionere koji moramo koristiti gradski prevoz sa punim rukama kesa i torbi pa i kosiobran kako misle da udjemo u autobus.Nemamo rezervnu ruku da bi nam to poslo od ruke.
    S postovanjem Mirjana




    0



    0
  5. Politicki svesni

    Da li mislite da je NAMETANJE elektronske kontrole u razlicitim oblastima slucajno i medjusobno nepovezano? Ovo je samo deo sistema postupaka koji ima za cilj potpuno porobljavanje drustva porobljavanjem svakog pojedinca: uocite povezanost izmedju uvodjenja elektronske kontrole u svim oblastima. Samo osoba ogranicenih intelektualnih sposobnosti ovu povezanost ne uocava. Ali, to svaki pojedinac mora sam da primeti, jer nam vlast sigurno nece reci: „Da, mi hocemo da vas porobimo.“.
    Ko garantuje da su zaista otklonjeni nedostaci na koje je ukazao poverenik za informisanje Rodoljub Sabic? Ko garantuje da oni nisu samo spolja zamaskirani tako da na povrsini deluje da su otklonjeni? Ne verujem da se strukture koje stoje iza ovoga plase jednog Rodoljuba Sabica i da ne znaju kako da izadju na kraj sa njegovim primedbama, a da pri tom ostvare SVE svoje namere koje su od samog pocetka imali.
    Na osnovu cega da gradjanin veruje drzavi koja bez njegove saglasnosti i pripremnih mera koje treba da preduprede negativne konsekvense, „navrat-nanos“ uspostavlja sve vise i vise metoda za potpuno i zdravorazunmski bespotrebno prikupljanje podataka o njemu samom, a da pri tom, u praksi, ne dopusta nikakav uvid u te podatke? Takav uvid je demokratska, teoretska i zakonodavna, a ne prakticna mogucnost.
    Zasto ovaj projekat nisu uveli samo kao eksperimentalni, vec su odmah presli na potpunu realizaciju? Mozda zato sto on i jeste eksperimentalni – na globalnom nivou. Gradjani Srbije im u tu svrhu i sluze. Ne samo sto potpuno porobljavaju nase drustvo, vec im ovakvi projekti stvaraju uslove za lakse dolazenje do i preciznije odredjivanje parametara koji sluze kao osnova za izvodjenje zakljucaka o uspesnosti sprovedenih metoda kontrolisanja stanovnistva.
    Ko je nas ikada pitao da li nam to sto (po tudjem nalogu) sprovode uopste treba? NAMA OVO NIJE POTREBNO. Zasto nam nisu omogucili ono sto nam je zaista potrebno: skenere, magnetne rezonance, reagense, lekove, preglede na koje se nece mesecima cekati. Kad je o gradskom prevozu rec, nema potrebnog broja vozila, pa se na nekim linijama ceka i po pola sata do sat vremena. Gde su komforni autobusi i tramvaji? Beogradjani su vec imali resenja koja su dobro funkcionisala. Zasto je ljudima iz provincije koji su u poseti Beogradu, potrebno da kupuju ove kartice i ostavljaju svoje licne podatke? Nista od toga nije bitno, a da se prikupljaju podaci o gradjanima, to je bitno. Pitanje je kome je bitno: gradjanima sigurno ne, njihove potrebe se ne uzimaju u obzir.
    Ovo sto se servira gradjanima Srbije nije nikakav izbor, nego silovanje. Izbor, po definiciji, podrazumeva postojanje drugacijih solucija. Po jednom od vodecih evropskih lidera za pitanja psihologije ljudskih resursa, izbor znaci postojanje najmanje tri razumne alternative. Gradjanin koji mora da koristi prevoz PRISILJEN je da pristane da potpise „saglasnost“, jer alternativa za njega ne postoji. To se u civilizovanom svetu zove UCENA: koristi BUS PLUS ili nema prevoza, pa pesaci sam dvadeset kilometara. Primi cipovanu zdravstvenu knjizicu ili nema lecenja (u EU se i osobi bez ikakvih dokumenata pruza pomoc). Primi cipovana dokumenta ili nema hleba. Pristani da ti se skenira prst pri svakom ulasku ili izlasku sa posla, kao da si zatvorenik u zatvoru maksimalne sigurnosti ili – otkaz. Uskracivanje osnovnih ljudskih potreba ili pretnja zatvorskom kaznom ne omogucava izbor, osim u hitlerovskom sistemu definisanja. Gradjanin potpisuje zato sto MORA.
    Gde je demokratija? Gde je mogucnost izbora?
    Jesu li dali alternative BUSPLUS karticama u vidu obicnih do sada koriscenih kartica? Sta imaju protiv obicnih kartica i sistema koji je decenijama uspesno funkcionisao? Ako smatraju da je broj ljudi koji se u „svercuju“ u prevozu veliki, onda neka istim ljudima omoguce bolji zivotni standard, pa ce se ovaj broj smanjiti na razumnu meru.
    Da li je data mogucnost odbijanja cipovanih zdravstvenih knjizica? Roditelj u Srbiji nema pravo uvida u karton svog petnaestogodisnjeg deteta, ali zato to pravo ima svaki apotekar(ski pomocnik) na cijem se kompjuteru jasno ocitavaju svi podaci o rezultatima ginekoloskog pregleda, broju abortusa, seksualnim problemima sa muzem, pozitivnom testu na AIDS ili sifilis, impotenciji ili shizofreniji – iako ste vi dosli samo da kupite naivan lek protiv glavobolje koji vam je odobrio vas lekar.
    Da li je data mogucnost izdavanja obicnih, ne-biometrijskih pasosa? Rumunija omogucava alternativu u vidu posedovanja obicnih umesto bioelektronskih putnih isprava, s tim sto rok vazenja ovih iznosi svega godinu dana.
    Jesu li dali alternativu bioelektronskim dokumentima u vidu obicnih, decenijama do sada koriscenih ili uspostavljanjem solucije neposedovanja licnih karata? Uvodjenje bioelektronske dokumentacije zapocelo je 2003. godine, kada je oprema po ceni od nekoliko miliona evra kupljena „iza ledja“ gradjana, bez tendera, protokola, skupstinske rasprave, javne debate gradjana i referenduma. Kako je kupljeno, tako je i sprovedeno. Dok Evropa svojim gradjanima omogucava izbor izmedju posedovanja i ne posedovanja licnih karata, dok onima koji svojevoljno i bez ikakvih posledica po ostvarivanje gradjanskih prava omogucava da ih ne poseduju, a onima koji ih poseduju garantuje potpuno slobodno kretanje bez ikakve obaveze nosenja istih, Srbija se preko noci pretvara u elektronski zatvor. Slovenija je mala zemnlja, ali je odbila uvodjenje biometrijskih i svojim gradjanima omogucila koriscenje obicnih dokumenata sa visokim stepenom zastite. Napomenimo i da je odbila uvodjenje tasera. Ako je mala, ne znaci da je ponizena zemlja. Uzimanje biometrijskih podataka je osetljivo pitanje u EU, Kanadi i USA, zato sto ove zemlje postuju SVOJE gradjane. Bugarska je odbila uvodjenje biometrijske dokumentacije i uvela izdavanje obicnih dokumenata u elektronskoj formi. Grcka, kao zemlja kojoj ne manjka gradjanska svest, odlucno odbija uvodjenje ne samo bioelektronskih, vec i elektronskih dokumenata, a njeni gradjani taj svoj stav jasno i nepokolebljivo izrazavaju protestima. U Srbiji NE POSTOJI IZBOR. Ako su dokumenta zaista „bez cipa“, zasto se onda uzimaju biometrijski podaci? I zasto se prilikom potpisivanja „saglasnosti“ za koriscenje BUSPLUS sistema, personalizuje koriscenje i zahtevaju brojni i nepotrebni podaci? I zasto se javno ne kaze da u onim zemljama EU koje su ovo prihvatile, sistem funkcionise na sasvim drugaciji nacin tako da je privatnost gradjanina zagarantovana, kartica nije personalizovana i moze se pozajmljivati drugima?
    U civilizovanom svetu ovakvo bezobzirno, za njih hipoteticko, ponasanje institucija, zove se „teror institucija“ i po klasifikaciji, pripada fasistickoj drzavi, onoj vrsti drzavnog uredjenja gde se gradjanin nista ne pita, gde mu se uskracuju DOSTOJANSTVENE ALTERNATIVE i namecu SAMO OBAVEZE koje mora da izvrsava POD PRETNJOM KAZNE, gde se BANUJE KRITIKOVANJE i SLOBODA IZRAZAVANJA I MEDIJA i gde su GRADJANSKA i LJUDSKA PRAVA minimalizovana.




    0



    0
  6. stvarno ništa ovo ne valja.Uđem u bus karticu primaknem na 2-3 cm od uređaja on ništa. Kažu treba da pišti.Drugi kažu prisloni karticu, ali opet ništa.Treći kažu prevuci odozdo naviše preko uređaja, jedva čuh pištanje(autobus radi,ljudi pričaju između sebe ili telefonom). Može li to pištanje da se pojača, da ne provlačim karticu više puta.Jedna novina oglašavanje naredne stanice (dva puta),odlična samo da se čuje.Trba pojačati kao i u drugim evropskim zemljama da se bre ČUJE.




    0



    0
  7. Meni se bus plus sistem dopada.




    0



    0
  8. neverovatne stvari se dogadjaju u GSP-u.kada se vozac zaposljava u GSP-u za ocekivati je da poseduje sve stoje potrebno za vozaca D, kategorije.Ali sve vise ucenjuju vozno osoblje dodatnim radnim zadacima,a da ga bas niko nista ne pita .prodaja karata za bus plus ,,lepo smislili kako djabe da im neko radi,a pritome ,ako odbije takve anekse ugovora sledi otkaz.Pa vozaci postadose i poznavaoci kompjuterskih obrada,odgovonisu za finansije u tom delu,i sve sto im se naredi moraju bez pogovorno izvrsiti.a nadoknada za sve to ,,,naravno samo za obaveze upravljanja vozilom.U potlacenoj poziciji su radnici ,a osnovali su firmu Vozaci I mehanicari, pa su oni primili radnike za deo obracuna , Aovi se na mnozili seli im na grbacu, pa do danasnjeg dana uslovljavaju ponizavaju,nucenjuju.A ovo sa beobusom je mocno niko nesme da zucne pa nas lepo UZJAHASE.




    0



    0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *