Почетна / Друштво / „БУС ПЛУС“ – нова превара грађана

„БУС ПЛУС“ – нова превара грађана

Пише Угљеша Мрдић

Поскупљење карата уз наредбу градоначелника свим институцијама и привредним субјектима да се мора извадити „БУС ПЛУС“ карта за све запослене показује да постоји „велики интерес“ на обе стране и код градских власти и турских партнера да добро зараде

 

Увођење „БУС ПЛУС“ система за наплату и управљање возила у јавном превозу у главном граду Србије изазвало је велико негодовање јавности и грађана.
Тим поводом огласили су се опозиционе странке и удружења.
Градски одбор ДСС Београд захтева од власти у Београду да саопшти јавности све детаље уговора који је склопљен са турском фирмом „КЕНТ КАРТ“ о увођењу „БУС ПЛУС“ система за наплату и управљање возилима у јавном превозу.

ПИТАЊА ЗА ЂИЛАСА
„Овај штетни уговор предвиђа отварање најмање 825 продајних места за издавање ‘БУС ПЛУС’ карата и то тако распоређених да буду у свим деловима града близу стајалишта и терминуса. Велике гужве и лоша организација протеклих дана приликом издавања нових карата је један од показатеља да ће увођење турско-српског конзорцијума у организацију превоза нанети велику штету граду Београду и да ће додатно отежати услове коришћења јавног градског превоза. Поскупљење дневних и месечних карата уз наредбу градоначелника свим институцијама и привредним субјектима да се мора извадити ‘БУС ПЛУС’ карта за све запослене показује да постоји ‘велики интерес’ на обе стране и код градских власти и турских партнера да добро зараде. Упозоравамо јавност да је уговором између града Београда и турске фирме ‘КЕНТ КАРТ’ предвиђено да 8,5 одсто од укупног прихода од продаје карата сваког месеца припадне турској фирми“, наведено је у саопштењу Градског одбора ДСС, који је у више наврата у Скупштини града безуспешно тражио информације о уговору који је град склопио са Турцима на брзину током летњих месеци 2012. године. Никакав одговор ДСС није добио, па је зато јавно поставио неколико питања градоначелнику Београда Драгану Ђиласу:
Ко заиста стоји иза конзорцијума турских фирми „КЕНТ КАРТ“ и српских „АПЕКС СОЛУШН“ и „ЛАНУС“?
Како је могуће да је овај толико вредан и важан посао склопљен у рекордном року (тендер расписан у јуну 2010. године, а уговор са Турцима закључен у септембру 2010. године)?
Да ли смете да саопштите јавности колико ће месечно добијати Турци од продаје карата у Београду?
Београдски одбор СНС-а је оценио да је увођење „БУС ПЛУС“ система за наплату карата у градском превозу понижење и отимање новца од грађана.
„Градска власт ДС и Г17 Плус још једном је завукла руку у џеп грађанима увођењем новог система наплате градског превоза. Овога пута наплата је преко рачуна приватне фирме, чији се прави власник не зна, а коју контролишу функционери ДС и Драган Ђилас. Новац који грађани плаћају ићи ће у руке приватне компаније која је настала само да би обављала ову делатност. За време власти Драгана Ђиласа и Млађана Динкића, цена карте за превоз је повећана за 100 одсто, али Београђани нису добили побољшање саобраћаја и услуга ГСП-а“, саопштила је СНС, која је додала да ГСП на име неплаћених пореза и доприноса дугује око 1,6 милијарди динара и да је увођење „БУС ПЛУС“ понижење за грађане који се смрзавају у редовима за аутобуске карте.

ВЛАСНИК ФИРМЕ – ВЛАХОВИЋЕВ СИН
Такође је и СНП „НАШИ“ упозорио јавност да је увођење „БУС ПЛУС“ наплате још једна у низу превара како би се богатила деца политичара и тајкуни.
Саопштено је да је директор предузећа „Апекс солушн технолоџи“ д.о.о. Вељко Влаховић, син бившег министра за приватизацију Александра Влаховића, функционера и посланика ДС-а. „АПЕКС СОЛУШН“ и „ЛАНУС“ убираће приход од продаје карата и казни.
Део контролора ГСП-а је прешао у „АПЕКС“, а запослени су и нови са евиденције Националне службе за запошљавање, и сада их укупно има 200. Без обзира на то што ће убудуће бити у склопу приватног предузећа, контролори ће моћи да, у случајевима када је то потребно, у помоћ позову комуналне полицајце.
У „БУС ПЛУС“-у кажу да „не раде самостално као приватна фирма, већ да су под контролом града Београда и ‘Дирекције за јавни превоз’“.
После реакција јавности узнемирио се и градоначелник Ђилас, па је брже боље изјавио да је увођење система „БУС ПЛУС“ у градски саобраћајни превоз много већи ризик него залог за нови мандат градоначелника.
„Било је предлога да се са овим крене после избора“, рекао је Ђилас, објашњавајући да ће се кроз овај систем Београђани информисати о терминима вожње, предупредити беспотребна чекања, посебно у лошим временским ситуацијама.
Међутим, повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуб Шабић донео је ове недеље решење о привременој забрани обраде података са персонализованих картица корисника „БУС ПЛУС“ система, упозоравајући да се мора гарантовати приватност лица која користе те картице.

Наставиће се

3 коментара

  1. U Slobino vreme je važila uredba po kojoj su svi poslodavci u Beogradu bili u obavezi da kupuju markice za zaposlene.Time je bilo omogućeno finansiranje GSP-a bez armije kontrolore,i nije bilo potrebe,ni slučajeva da se iz autobusa izbaci majka sa detetom bez karte.Takodje,na taj način narod je bio više motivisan da koristi javni prevoz umesto svog automobila.Danas kada poslodavci isplaćuju na konto prevoza novčani iznos,ljudima se više isplati da idu kolima na posao,naročito ako supružnici rade blizu ,ili u sitoj firmi što je čest slučaj u državnim preduzećima.Korist je bila višestruka,i ekonomska, i socijalna.
    Sadašnja vlast se nije setila da to uvede,ali uvodi bus-plus zbog svojih interesa.
    Inače moram da napomenem da pomenuti Veljko Vlahović NIJE sin Aleksandra Vlahovića jer dobro znam da dečku roditelji nisu živi.Srdačan pozdrav za uredništvo i čitaoci lista slobodne Srbije




    0



    0
  2. Светлост и топлина

    Када ова власт није прво средила СВОЈЕ ЛИЧНЕ ИНТЕРЕСЕ НА
    УШРБ ЗАЈЕДНИЧКИХ? Они то раде све бахатије и алавије од
    доласка „ДС жутог“ председника СТРАНКЕ грађана ПРВОГ РЕДА –
    „еуропејаца“.Више од половине становништва је самим тим
    СВЕСНО ОДБАЧЕНО и њихова грађанска права ГАЖЕНА.“БУС-ПЛУС“
    је нови метод свесне ПЉАЧКЕ на високом нивоу, у којој власт
    купи „кајмак“ а народ је у све горем положају.Ту главну реч
    води „робовласник“ свих медија и пуно тога „жути“ градоначелник који је дошао на власт ПРЕВАРОМ СПС ДРУЖИНЕ.
    Нит је имао гласове народа,још мање жељу да он заседне на место градоначелника,то је урађено преко „новог“ статута града.
    Са његовим очитим сукобом ИНТЕРЕСА положаја у власти и деловања његових 14 – 16 предузећа кроз закуп минута за рекламе,емисија „велики брат“,“фарма“ до „гастрномада“ нам
    лепо испира мозак и обликује свест.И на крају,“бус-плус“ је
    ВЕРОВАТНО под његовом директном контролом.Треба да нас НАДГЛЕДА преко „контроле кретања аутобуса“.Ради из очитог
    СТРАХА ОД ГНЕВА НАРОДА.




    0



    0
  3. Једно питање , за све кориснике БУСПЛУС ! Уколико плаћамо претплатну карту ( маркицу ) ,значи ми дајемо паре унапред и желимо да се возимо квалитетно и безбрижно . Са којим разлогом има потребе да се корисници претплатних карата куцају при уласку у превоз , јел да би неко имао евиденцију куда се они крећу , јер то су карте са личним подацима !
    http://www.facebook.com/note.php?note_id=289563484440126




    0



    0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *